3.4.2017 מאת סתיו זיו

נקודת הפתיחה של הפוסט הזה היא שאנחנו בישראל כל כך מפספסים את זה בטוויטר. כל מי שקצת בקיא בטוויטר הציוני יודע לדקלם מתוך שינה שמי שנמצא שם זה פוליטיקאים ואנשי תקשורת. וזה מאוד נכון, וזה לדעתי חבל.

ראשית, כי זה באופן כמעט אוטומטי גורם לכך שהזירה הזו מאוד גברית, כי ככה זה בעולם שאנו חיים בו. ושנית, טוויטר, כרשת חברתית שבנויה על תקשורת בין יוזרים, מאפשרת כל כך הרבה הטרלות הדדיות, ולמותגים שרוצים (ומבינים שכדאי) לעשות דברים אחרת, זה פשוט אוצר.

לפני כמה ימים מקדונלד'ס העלתה סרטון וידאו קצר המתגאה בכך שהחל מאמצע 2018 חלק מההמבורגרים שלה, בחלק מהמסעדות, יכילו בשר טרי. (כמה מוזר, נכון?)

 

הם לא ידעו שבאותו רגע הם פשוט הרימו להנחתה לונדי'ז שמנהלת חשבון טוויטר חד ועירני שאמנם מנוהל בצורה מאוד צעירה ודיגיטלית, אך בשורה התחתונה מתבסס על הערך הכי בסיסי של המותג שלא השתנה מראשית ימיו: ההמבורגרים שהם מכינים עשויים מבשר טרי, וככה זה מאז שנת 1969 וזה לא הולך להשתנות.

וזה באמת אולי המהלך היפה שונדי'ז עושים בפעילות שלהם בטוויטר. (אגב, משמח לדעת שעומדת מאחורי החשבון אישה). הם לוקחים את הערכים של המסעדה שכאמור לא השתנו כלל ברבות השנים (מי זוכר את הפרסומות האלה?), ובמקום לקדם אותם בסרטוני וידאו וציוצים יבשים, הם מביאים אותם לקדמת הבמה בלי להזכיר אותם כלל, אלא באמצעות התנגחות משעשעת בהמבורגריות מתחרות. אלו מעבירות את המסר ואת היתרון של המותג בצורה חכמה ואלגנטית. המדהים הוא שהתגובות זוכות לאלפי מונים יותר תגובות וריטווטים. זוהי הצלחה. 

אז מה אפשר לקחת מזה?

  • שסיבה לפתיחת טוויטר לא צריכה להיות ''אנחנו רוצים להיות בעוד פלטפורמה'' אלא ''אנחנו צריכים להיות בפלטפורמה הזו, כי מתקיים שם שיח שרלוונטי לנו'' 
  • אותנטיות וחוש הומור- אלה שני הכלים הכי חשובים שצריכים להיות לבן אדם שיושב על הטוויטר, עוד הרבה לפני שחושבים על החומרים שיעלו שם  
  • הערכים של המותג לא צריכים להשתנות בהתאם לפלטפורמה, אבל צריך לתקוף אותם בצורה אחרת (=שמתאימה ליכולות הפלטפורמה)
  • שמותגים בישראל מפספסים את זה
  • שיאללה, בואו לטוויטר, פוליטי וברנז'אי מדי שם - אני נחנקת. 

אגב, אחרי שמקדונלד'ס עברו קטילת טוויטר נאה, ונדי'ז הנחיתו את המהלומה האחרונה. ''עיזבו את מקדונלד'ס במנוחה'', הם כתבו, והראו גם הגינות של מנצחים. 

הנה, כאן.