שלחו לי (תודה מתן) לינק לריאיון עם סמנת'ה ברי (זאת סמנת'ה ברי), מי שעומדת בראש הסושיאל של ה- CNN, שזה נראה לי כמו תפקיד די מדהים. וגם נחמד שמי שעומדת בראש הדבר הענק הזה היא אישה. 

 
על אף שבארץ עושים יופי של עבודה בסושיאל של גופי התקשורת, זה לא בקנה המידה המטורף של CNN (זה גם אף פעם לא יהיה),  ולכן היה לי מעניין להיווכח (ולו במעט) איך כל הסושיאל בנוי שם מבחינה היררכית ואיך הוא מתפקד. 

 

זה די מגניב, יש להם למשל צוות של social Tv team שכל תפקידו הוא מה שנקרא טלוויזיה חברתית או באופן מפתיע Social Tv, כלומר הם אלו שהשורה התחתונה שלהם היא אותם אנשים (כולנו) שרואים את התכניות והחדשות שלהם כשביד הסמארטפון פתוח על הטוויטר או על הפייסבוק או הווין. הם גוזרים, חותכים ועושים פריימינג לרגעי שיא ודוחפים אותם ברשתות החברתיות. אני מניחה שדונלד טראמפ עבורם הוא פשוט מתנה שלא מפסיקה לתת. היא מספרת על עוד צוותים, אפשר לקרוא הכל בריאיון המלא כאן

 

והנה עוד כמה דברים שלקחתי מהריאיון איתה:

 

1. המשימה הראשונית שלהם כסושיאל של ה- CNN היא ליצור הרגלי חדשות עבור כל שכבת גיל, דרך כל פלטפורמה רלוונטית. והיא מספרת בריאיון איך הם פונים לשכבת הגיל של 13-17 (דרך KIKׂ).

2. אנחנו כל הזמן מנסים דברים חדשים ובונים קהלים חדשים. אם אתם עושים בפייסבוק ובאינסטגרם את אותם דברים שעשיתם לפני חצי שנה –בדקו את עצמכם.

3. לא רק הפלטפורמות משתנות במהירות, גם התנהגות הגולשים. זו הסיבה שאפליקציות המסרים המיידיים הן קרקע שחייבים לבדוק – יותר ויותר אנשים מתקשרים ב- DARK SOCIAL. אתם רוצים להיות שם. זה המקום בו אנשים משתפים חדשות ותוכן.

4. לייב פייסבוק – אנחנו מקפידים שהוא לא יהיה טלוויזיה לייט. טלוויזיה מצויינת אנחנו יודעים לעשות – בטלוויזיה. בלייב פייסבוק אנחנו רוצים להמציא וליצוק משהו חדש.

5. עיתונאים וחדרי חדשות חייבים לזוז מהר עם הסושיאל מדיה, ודווקא שם הם נופלים. לרבים מהם יש רשת חברתית אחת שבהם הם נמצאים עוד מתחילת הפעילות שלהם, והם לא בודקים מספיק אחרות. עיתונאי צריך לדעת מה זה KIK, או איך הסיפורים של סנאפצ'ט עובדים. ב-CNN אנחנו כל הזמן סקרנים לגבי דרכים חדשות לספר סיפורים.