9.4.2017 מאת סתיו זיו 

אולי זה מזג האוויר הטוב, אולי זה חג הפסח שטומן בחובו ניקיונות, זמן לבילויים, ורכישה של פריטים חדשים לבית, כך או כך האביב מהווה כר פורה במיוחד לסיסמאות נבובות בעמודים העסקיים בפייסבוק.

אם אתם מנהלי עמודים עסקיים או מנהלי שיווק, תוכלו לעקוב אחר הפוסט הזה על מנת להבין האם (ועד כמה) אתם לוקים בתסמונת הפוסט הנבוב. אם השתמשתם ביותר מסיסמה נבובה החודש- גשו במהירות אל הרופא ובקשו אנטי-היסטמינים. 

הסימפטום העיקרי: שימוש במשפטים נראים אך בלתי נראים

משפטים נבובים הם משפטים שאנחנו כותבים, אבל העוקבים שלנו לא באמת רואים, כי הם כבר עיוורים אליהם לגמרי. הנה כמה שמככבים תחת כל עץ רענן:

האביב עוד רגע כאן/ כבר כמעט כאן
האביב עוד רגע כאן- זמן להתחדש במברשת שיניים חדשה. האביב עוד רגע כאן- זמן לשפץ את האמבטיה. אז נכון, את הראשון סביר להניח שלא נראה, אבל האמת שכשחושבים על זה, זה לא לגמרי נראה מוזר. השימוש בעוגנים כגון עונות וחגים הוא כל כך חבוט, שהעוקבים שלנו כבר עיוורים לזה. וחוץ מזה, רוב בני האדם לא עושים כל-כך הרבה דברים חדשים עם בוא האביב או עם בוא חג כלשהו, אלו קונבנציות שקיימות כבר שנים במשרדי פרסום ואין להן בהכרח אחיזה במציאות.

פותחים את הבוקר/השבוע עם ...
ממש כמו בדוגמה הקודמת, רובנו פותחים את השבוע עם שביזות יום א' ולא עם רכישה של סחורות. אל תשביזו עוד יותר עם פוסטים גנריים עד כאב.

לאור הביקוש...
בואו נפתח את זה רגע, גם אם יש הרבה ביקוש, זה לא אומר הרבה לעוקבים שלנו. לאור הביקוש זה הזן הכי נחות של ה''הוכחה החברתית'' (social proof), זה בעצם אומר שהמון אנשים רצו את הדברים שלנו, אבל אין להם פנים, ולעוקבים שלנו אין מושג מי האנשים האלה, וזה – איך לומר-  לא נשמע כל כך אמין.

אל תגידו לא ידענו...
אחד המשפטים הכי חבוטים, וגם לא מאוד הגיוניים כשחושבים על זה. אתם שקוראים פה עכשיו, זה קרה לכם פעם? היה מבצע, לא השתתפתם כי לא ידעתם עליו, לאחר מכן גיליתם עליו במקרה ומיד כתבתם למותג הודעה ''מותג שלום, לא ידענו על המבצע''.  אל תתנשאו עלינו מותגים, גם אם לא ידענו על המבצע, נחיה.  

חם מהתנור ...
נגמרו הימים שבהם רק פיצות היו יוצאות חמות מהתנור. אין לזה סוף היום, שירים יוצאים חמים מהתנור, מבצעים יוצאים חמים מהתנור ואפילו דגמים חדשים של טיטולים יוצאים חמים מהתנור, וזה- מוכרחים להודות- שילוב לא מרנין במיוחד. כשהעוקבים שלנו רואים ''חם מהתנור'', הם פשוט מפסיקים לקרוא.


ועוד קצת...


יש לכם תכניות לסוף השבוע?
כן. לא לקנות את המוצרים שלכם.  


אתם יושבים?
לא, ובהנחה שאתה לא הולכים לבשר לי שמישהו מת, גם אין סיבה שאשב.


הרגע לו חיכיתם הגיע...
חייבת לעדכן שלא מאוד חיכיתי לרגע בו אוכל לקנות שתי מברשות שיניים חשמליות במחיר מבצע. 


נותרו כרטיסים אחרונים!
לא. אמין.


רוצים לזכות בX מתנה?
אולי, תגיעו כבר לנקודה. 


מבצעים חמים לקיץ
מהלך מורכב במיוחד של אנשי תוכן: בגלל שקיץ וחם, אז גם המבצעים חמים. קלישאה חבוטה הנמצאת במערכת יחסים עם הקלישאה הנוראית שמאפיינת בעיקר ג'ינגלים ברדיו: המעלות עולות והמחירים יורדים. 

כך תטפלו בסימפטומים 

 

  • אל תשתמשו במשפטים הגנריים האלה, נקו אותם והתחילו את המשפט אחריהם

 

  • אם כבר מתייחסים למועד או לחג כלשהו, נסו להביא משהו מעניין ויותר מורכב מ: ''X הגיע= תנו לנו את הכסף שלכם'' למשל, אם יש לכם חנות למוצרי חיות ואתם רוצים למכור קולרים נגד קרציות לקראת הקיץ, אל תדברו על הקולרים, דברו לדבר על הקרציות ומה הן עושות לכלבים, או איפה במיוחד צריך קולרים נגד קרציות (האם בעיר? במושב?)

 

  • רגע לפני שלוחצים על כפתור פרסום, תקראו את המשפט לעצמכם בקול רם. היו כנים עם עצמכם, האם כתבתם משהו נבוב? 

אלרגיית אביב 

כאמור, באביב תסמונת הפוסט הנבוב מחמירה במיוחד והסימפטומים בכל מקום.  לפני בערך שנתיים נפתחה הקבוצה הקוסמית של נשות הדיגיטל והתוכן בישראל שמאגדת בתוכה נשים שעוסקות בדיגיטל, תוכן, שיווק ופרסום. ביקשתי מהחברות בקבוצה לתרום קצת משפטים נבובים-אביביים משלהן: 

רצינו רק לספר לך ש...

תתכוננו להיות מופתעים!... 

איך יודעים שבא אביב?...

בפסח הקרוב תצאו לחירות!...  

מתחדשים לכבוד האביב...

אביב של התחדשות...

אל תפסחו על המבצע הזה...

מוזמנים להוסיף משלכם בתגובות. האביב כבר כאן! - חג שמח