27.6.2016 מאת סתיו זיו 
 
אני מנהלת עמודי פייסבוק די הרבה זמן ושמתי לב שיש לי כמה טריקים שלי עם עצמי בכל מה שקשור לכתיבת פוסטים. חשבתי שיהיה נחמד לשתף כמה מהם עם עוד אנשים כי אני מאמינה בקוד פתוח, ובעיקר רוצה שפייסבוק יהיה מקום שכיף לי לקרוא בו פוסטים :) 

מחלקת לסעיפים, חלקם טכניים לגמרי אבל אולי ישנו את חייכם לעולמים (או לפחות לכמה שעות).
אני מוותרת על דברים שלדעתי כבר ידועים למדי כגון כוחו של השיווק בזמן אמת (RTM), כלומר התייחסות לאירועים בזמן אמת על מנת לשדרג את התוכן, שאילת שאלות כהנעה לפעולה, או יצירת תוכן וידאו. את זה כולנו עושים מעולה.
מתחילים!

1.הדרך להפוך טקסט יבשושי וארוך לפנינה (בעזרת משהו שיש לכולנו בכיס)
למי מאיתנו זה לא קורה? מגיע במייל קובץ וורד ארוך ויח"צני עד כדי כאב פיזי, שחייב לעלות אחרת תסתבכו עם המנכ"ל, מנהלת השיווק והדודה של המנקה מקומה 2. אחרי שתסיימו להכות את המסך, ההצעה שלי היא לפתוח את המייל דרך הנייד, להעביר את כל הטקסט הנוראי הזה לאפליקציה כלשהי של notes ורק אז להתחיל לעבוד עליו. במובייל הכל מכווץ ואינטימי ונעים, ואתם תראו שהרבה יותר קל לנקות מהטקסט את כל מה שלא חשוב ולהדק אותו לכדי משהו נורמלי, ואפילו מגניב. אתם במובייל, תכניסו גם קצת הומור. 

2. האשטאג עליז לממ"ח שיעיז
לפעמים אנחנו רוצים להעלות פוסט על נושא מסוים, אבל כשאנחנו כותבים את הפוסט אנחנו מרגישים שהוא מסבירני מדי וזה הורס את כל הפאנץ'. אחת השיטות הכי טובות לעגן פוסטים לנושא מסוים בלי לחפור ולהסביר יותר מדי, היא פשוט שימוש בהאשטאג בתחתית הפוסט. אנחנו בני האדם מתוכנתים לחשוב בתבניות, שימוש בהאשטאג מעביר את המסר בשנייה ושומר על הפוסט קצר ורענן. 

3. חוק בלתי כתוב : מקדמים בכסף? תדאגו להסביר
הרבה פעמים אנחנו כותבים פוסטים לקהילה שלנו מתוך ידיעה שהם כבר בקיאים באופי של העמוד, במטרתו ובז'רגון שלו. חשוב לזכור שכאשר אנו מקדמים פוסט בכסף (להלן : קידום ממומן), הוא עשוי להגיע לאנשים שהם אמנם בעלי מאפיינים דומים לאנשים שכבר עשו לנו לייק לעמוד, אבל יש סיכוי שהם לא מכירים אותנו טוב כמוהם. לכן, הקפידו שפוסט מקודם יהיה תמיד קצת (אבל קצת, כן?) יותר מסבירני.

4. פולואפים הם חמודים!
מי שקרא את הפוסט הקודם שלי על הסנאפצ'ט של תום יער בוודאי ראה שמאוד התלהבתי מהדרך בה היא מספרת סיפורים. ובצדק, מרבית בני האדם אוהבים שמספרים להם הסיפור, לעזאזל – זאת הסיבה שהרבה מאוד מהחברים שלי קמו בארבע לפנות בוקר כדי לצפות בפרק האחרון של משחקי הכס (לא שמעתם על ממיר מקליט?). בכל אופן, פולואפים לא נופלים מהשמיים, צריך לעבוד בשבילם. תהיו תמיד ציידי פולואפים, כי הם משדרגים כל עמוד ומשמחים את הגולשים. אם אתם מרגישים שהפולואפ לא ברור מספיק, הוסיפו קישור לפוסט הראשון (שהתחיל הכל) בתגובה הראשונה.

5. בוז לכפילות תוכן!
אם אתם מתנהלים בארגון שיש לו מלבד הפייסבוק גם פלטפורמות חזקות אחרות כגון טוויטר ואינסטגרם, הילחמו מלחמת חורמה נגד כפילות התוכן. זה מעיק על הגולשים ואתם עשויים להפסיד אותם בשני המקומות. מה אפשר לעשות? להשתמש באותו תוכן על מנת ללוש ממנו זווית אחרת, או להפנות להרחבה בפלטפורמה השכנה.  
אם באופן חד פעמי יש משהו שחייב לעלות בצורה די דומה בשתי הפלטפורמות, תוכלו לנקוט בגישת ''המודעות העצמית'' האהובה עליי ופשוט לצחוק על זה. העיקר לגרום לגולש להרגיש שאנחנו לא בסדר, שהוא ממש צודק, ושזה לא יקרה שוב בזמן הקרוב.

6. תכתבו כאילו אתם מדברים למישהו
כשאנחנו בפייסבוק, כולנו צריכים להשתחרר קצת - זה לא לינקדאין כאן ובטח לא קומה 6 של המנכ"ל :). 
כתיבה משוחררת היא טובה פעמיים – היא מושכת יותר את העין בפיד (שמתם לב שאתם שמים לב יותר לטקסטים של חברים מאשר לאלו של עמודים עסקיים?), והיא גם עוזרת לכם ביצירת קהילה פשוט כי החברים בה מרגישים שהם לא בשיעור לשון של ט'7 עם המורה ורדה, אלא במקום שמתייחס אליהם בצורה בוגרת ומדבר אליהם כמו אל בני אדם רגילים. 
אחת הדרכים הכי טובות לדעת אם אתם 'כבדים' או לא, היא להקריא לעצמכם את הפוסט בקול (רק תבדקו שאין מישהו שמסתכל עליכם). באותה הזדמנות גם תוכלו להבין אם הוא ארוך מדי, מסורבל או מטרחן.  

7. לפרגן לפרגן, לפקוח עיניים, ולהמשיך לפרגן
כיצד יודעים אם העמוד שלכם מצליח בבניית קהילה? אתם פתאום שמים לב שהרבה מהחומרים שלכם הם בכלל דברים שקיבלתם דרך הגולשים שלכם. הכי חשוב בהקשר זה לדעתי הוא לפרגן, תמיד לתת קרדיט, וכל הזמן להיות עם יד על הדופק לדברים שמגיעים דרך ההודעות ועל גבי הwall של העמוד. הסיפור המטורף עם החולצה המכוערת של החינוכית התחיל בכלל לאחר שניר בסן, אחד הגולשים הקבועים בעמוד, הציב לנו על העמוד תמונה של החולצה כשהיא מככבת בשלוש תכניות שונות. אילולא היינו סורקות את העמוד בקפידה, היינו מפספסות. 
יש לכם עוד טיפים? אפשר לכתוב למטה, אשמח ללמוד.