לקבלת מפקד הטייסת, העלו סרטון ליוטיוב או פתחו איזה האשטאג באינסטגרם

מאת : סתיו פורסם :08.08.2015

שנת 2004, אני מתגייסת לחיל האוויר ורצה מעץ לעץ בטירונות שבבסיס עובדה שבדרום. אין תכלית לריצה שלי, אם תהיתם, סתם קצת משחקי כוח של מפקדת שמבוגרת ממני בדיוק בשבוע, מה שכמובן מקנה לה את הזכות להתעמר בי :) 


אין טעם לרחם עליי, זה רק הלך והשתפר, שובצתי לטייסת ברמת דוד והייתי אמונה על – צונזר - , מה שהכי אהבתי בתפקיד זה המערכות הטכנולוגיות המתקדמות שהשתמשתי בהן, למשל – צונזר-, וכמובן ה-צונזר- וה-צונזר-.

ואחר הצינזור העצמי שלאו דווקא היה נחוץ, נותר לי רק להצר על ששירתתי בחיל האוויר טרום עידן הרשתות החברתיות והדיגיטל, כי חיל האוויר כיום, עושה את אחד הדיגיטלים הכי טובים ורחבי היקף בארץ, וללא ספק את הכי טוב ורחב היקף ב''צבא ההגנה והסלפי לישראל''.  

 

ובואו נתעכב רגע על רחב היקף - אתם מכירים שיש את הישיבות האלה ואז מישהו אומר ''חברים, בואו נפתח טוויטר'', ואז שבועיים אחר כך , יש עוד ישיבה, והמנהל אומר ''אבל למה אנחנו לא באינסטגרם?'' 

אם יש דבר שאני מאמינה בו זה משפט של סיני חכם שאמר פעם...

רגע רגע, אני ממש שונאת את הקלישאה הזאת של סיני חכם, תנו לי להתחיל שוב. 

אם יש דבר שאני מאמינה בו זה משפט שאימא שלי אמרה פעם לאבא שלי : רפי, למה קנית מלפפונים? לא צריך.

 

ההורים שלי צודקים, לא צריך סתם לפתוח פלטפורמות, אבל האמת שחיל האוויר פתחו המון פלטפורמות והם פשוט מצטיינים בכל אחת מהן. הם מבינים את הDNA של כל פלטפורמה ופועלים על פי RTM - שיווק בזמן אמת, מה שמאפשר להם ליצור תוכן עדכני, אקטואלי,  על פי מידותיה של כל פלטפורמה.

בל נשכח גם את העושר שיש להם, מטוסים זה דבר שמצטלם מעולה ולא חסרות פעילויות ואנקדוטות מעניינות בחיל האוויר בפרט, ובעולם התעופה בכלל. אני באופן אישית גרופית של מטוסים, ויש כמוני עוד רבים, ואפשר להלהיב אותנו בהמון דרכים, וחיל האוויר משכילים לעשות זאת. 

באינסטגרם אפשר למצוא 'פעילויות האשטאג' על פי עוגנים של החיל - למשל ביום חיל האוויר התבקשו הגולשים להעלות תמונות שלהם כשהם לבושים בחולצה כחולה, ובפייסבוק אפשר לראות התייחסות להתרחשויות וקמפיינים פנים-פייסבוקים כגון ה- #dontjudgechallenge. 

   

האשטאג בחיל האוויר, עושים את זה היטב ויש היענות מצויינת

 

 

יש עוד הרבה דוגמאות לדברים שהם עושים נכון, כמו ערוץ יוטיוב שמתפקד בצורה נכונה ו''מנוהלת'' – כלומר רצף העלאות קבוע, פלייליסטים, טריילר שמקבל את האורחים וסרטונים שעשויים היטב (על אף ששמתי לב שבאתר הרשמי שלהם עדיין יש שריד של ''מרכז מדיה'' – איזור לא מעודכן של סרטונים שהוטמעו ישירות לאתר ולא שואבים מהיוטיוב, יהיה מעניין לעקוב אם הדבר יוסר מתישהו בקרוב, זה בהחלט נקודה שהיא משבשת ניהול תוכן כי היא יוצרת כפילות לא טובה)

 

אבל אני חושבת שהדבר הכי מעניין בפעילות של חיל האוויר בדיגיטל היא העובדה שהפלטפורמות הרבות לא מתקיימות בחלל ריק ללא הצדקה, אלא מקבלות הצדקה מעצם העובדה שחיל האויר הוא קודם כל יצרן תוכן מצוין, וכשיש תוכן מצוין אז באופן טבעי ניתן ''ללוש'' אותו ולהתאים אותו ליותר פלטפורמות. ניכר כי יש חוכמה רבה מאחורי הדיגיטל של חיל האוויר.

 

ואם אני צריכה לצאת עם מסר אחד בעקבות הסקירה הקצרה של הדיגיטל של חיל האוויר הוא בוודאי:

 

צרו תוכן מעולה, והרבה ממנו, ותראו כמה אופציות נפתחות בפניכם.
ובפעם הבאה שאתם נקראים לישיבה והמנהל אומר ''אולי נפתח טוויטר'', פשוט תתעלמו, תחכו עד יעבור זעם, רוצו לחדר ותחשבו על התוכן המגניב הבא, ולא על המדיום. 

 

אתם גם יכולים לקום ולהגיד ''אני לא אעשה משהו שנוגד את העקרונות שלי'', ואז לצאת בצורה ממש דרמטית המלווה בטריקת דלת. סתם, אל. 

 

לא, אבל באמת, תסתכלו קצת. (זה לינקים, תקליקו)

יוטיוב

פייסבוק

פייסבוק בשפה האנגלית  

פליקר

אתר חיל האוויר

 אינסטגרם