מאת: סתיו פורסם :17.07.2015 

התחילו עם הלקוח – הברושור שלכם צריך להתחיל בשימת דגש על הקורא, לא על המוצר. בבסיס שלנו כבני אדם כולנו רוצים שמישהו יקשיב לנו ויציע לנו פיתרון לבעיות או צרכים שיש לנו. בברושור עליכם להיות קשובים לנקודות הללו ולהתייחס אליהן עוד לפני שתבקשו למכור את הפיתרון. נסו לחשוב מה הקורא מרגיש אם הוא הגיע למצב שהוא מתעניין במוצר או בפריט שלכם ודברו על זה גם אתם.

 

להרוויח את הקוראים כל עמוד מחדש – בעידן בו יש כל כך הרבה גירויים מסביב אנשים עוברים מהר מאוד הלאה. זיכרו זאת ונסו להלהיב ולגרות את הקוראים שלכם להמשיך לעמוד הבא. צרו עניין חזותי ותוכני, או הפתיעו את הקונים עם תמונה מגניבה. זאת הדרך היחידה לגרום לקורא להמשיך לסופו של הברושור וזה מגדיל את סיכויי המכירה.

 

קודם כל, תמכרו יתרונות –  תתחילו בלמכור לקורא את היתרונות של המוצר שלכם ולא את המוצר עצמו. מבחינה רגשית זה משפיע הרבה יותר על הנכונות של אדם לרכוש או לא לרכוש מוצרים. שוב, כולנו רוצים להרגיש טוב עם עצמנו, תסבירו איך המוצר יגרום לקוראים להרגיש טוב עם עצמם.

 

את המוצר תמכרו, *בקצרה* - אחרי שמכרתם את היתרונות של המוצר, העניקו אינפורמציה על המוצר עצמו. אני ממליצה לפרט את יתרונות המוצר בבולאטים (bullet points), זה מושך את העין הרבה יותר, וגם יש בזה יותר אמירה וביטחון, אנשים מאמינים יותר לבולאטים יותר מאשר לפסקאות ארוכות. אולי כי בסופו של דבר כולנו רוצים (מעדיפים?) שיגידו לנו בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות ולחשוב, הקשב!

 

אל תשתוללו עם הסברים טכניים – זה משעמם ועלול להרתיע, אם יש לכם נקודה טכנית שנורא חיוני לכם להסביר, נסו להעביר אותה בדרך גראפית או במסגרת תחומה כגון טבלה, אינפוגרפיקה או תרשים.

 

אל תהיו אפורים – לפעמים יש נטייה לכתוב ברושור כמו מסמך משמים של נהלי עבודה. למה בעצם? אם אתם עושים קומוניקטים ופרסומות מגניבות, למה לא להמשיך עם אותו קו? ברושור יכול להיות מגניב ושמח, ותתפלאו – זה אפילו עובד טוב יותר.

 

תנו ביטחון לקוראים שלכם – דרך טובה ליצור אמינות וביטחון אצל הקוראים היא להשתמש בהמלצות של אנשים שהשתמשו בעבר במוצרים שלכם, או בציטוטים מהתקשורת. אדם שרואה חוות דעת של אדם אחר, יאמין לו כנראה יותר משיאמין לכם. אז תנו לו את הביטחון הזה וספקו המלצות.

 

האם לכלול מחיר? – שאלה טובה. אם המטרה שלכם היא איסוף לידים, אז עדיף להימנע מכך מסיבות ברורות. אם אתם מעוניינים שהברושור יספק מידע רב במטרה לסגור מכירה עם אנשים שרציניים בכל הנוגע לכוונת הרכישה שלהם, אזי שהם חייבים לדעת את המחיר על מנת שכולנו נוכל להתקדם בצורה אפקטיבית. נקודה נוספת למחשבה - אם המחירים שלכם זולים ביחס לשוק, הצגתם עשויה לגרום לתחושה של מוצר נחות אצל הקוראים. לכן, במקרה זה הקפידו להסביר היטב את חוזקות השירות או המוצר שלכם.

 

טוב, סיימנו? – רגע רגע, התעייפתם? שתו משהו ותסיימו הכי טוב שאתם יכולים. לא פעם ברושורים פשוט מסתיימים להם, ככה סתם. הקפידו לסיים את הברושור עם מידע ברור על השלב הבא, או במילים אחרות - אוקיי שיכנעתם אותי, איך אני מזמין את המוצר?

 

ועוד דבר חשוב, הרבה פעמים, במיוחד בחברות ועסקים קטנים, נותנים את מלאכת כתיבת הברושור למי שפנוי באותו רגע, פקיד, פקידה, מזכיר או מזכירה, מנהל או מנהלת השיווק. חבל, כתיבת ברושור היא מלאכת יצירה, כתיבה ושכנוע לכל דבר, וככזו, עדיף שתהיה טוב או שלא תהיה בכלל. דברו איתי, אני יכולה לעזור! ליצירת קשר וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים


מכירות מוצלחות :)