סטאדי קייס טוויטר: להפוך את הלימונים של המונדיאל ללימונדה

או: כך ''בר לברר שם משפחה'' ופיפ"א סייעו לנו (כאן - תאגיד השידור הישראלי) ליצור קהילה עם שפה משלה

 

 

מאת סתיו זיו, 3.7.2018

אז נכון, מונדיאל רוסיה 2018 (השתמשתי במילות חיפוש, יאנה תהיה גאה בי) עוד לא הסתיים, אבל אחרי קצת יותר משבועיים של משחקים, ורגע לפני השלבים המאוחרים, אפשר לקבוע די בביטחון שהמונדיאל לא באמת יסתיים לעולם, ככה זה מרגיש בכל אופן.

אז שמעו משהו,
בשבת האחרונה, הרגשתי את זה, אולי גם אתם הרגשתם את זה פעם, הרגשתי שזה - זה. שנוצרה לה קהילה עם שפה משלה, ושאפשר לא להגיד את הדברים עצמם אלא להסתפק ברמיזה – שזה כל מה שהופך סושיאל לחכם ומעניין.

אני לא חושבת שהקייס סטאדי הבא הוא משהו מיוחד במינו, אבל כן חושבת שהוא יוכל לתת חומר למחשבה לכל איש סושיאל, ובנוסף - רק על עצמי לספר ידעתי. וחוצמזה, אני שוב חוזרת ואומרת - אם כבר יש לי בלוג ואני משלמת על אחסון האתר – כדאי שאשתמש בו (לתייק תחת: משפטים שיעשו את אימא שלי גאה)

על כל פנים,
כמו תמיד, בשביל להתחיל להבין מהלך, צריך לחזור להתחלה. ועיקרי הסיפור הזה נעוצים סביב שני הדברים הבאים. 

  • בר לברר שם משפחה

  • פיפ"א!

1.אני מעריצה את הגולשים הישראליים, באמת, הם חדים, יש להם חוש הומור, ולפחות בטוויטר, אני כל כך, כל כך נזהרת, בכל מילה, בכל התייחסות, בכל ציוץ ובכל ציוץ מחדש, כי האנשים שם סופר אינטליגנטיים והם יתפסו אותך ברגע על כל טעות והם יעשו ממך קציצות. וכך, ביום אחד תמים, צץ הדבר (החמוד, לדעתי) הזה.


זה כמובן אחד מהציוצים בנושא, היו עוד הרבה כאלה. כפי שניתן להבין, פספוס בקרדיטים באחת מהתוכניות ששודרו ערב המונדיאל, הותיר את בר, עוזרת המלבישה, חסרת שם משפחה (אל דאגה, שמה אותר לאחר מכן במערכת, בר אלבוים). הנושא שכך לו, אבל נחרט לו עמוק עמוק בזיכרון הקולקטיבי של הגולשים, וכמובן שלנו אנשי הסושיאל של כאן. נחזור לבר בהמשך.

2.במסגרת ההתקשרות עם פיפ"א, שהיא האימא הקצת חונקת של המונדיאל, יש לנו הרבה פיצ'רים באתר ובאפליקציה הנערצת (אבא שלי כינה אותה ככה) שפשוט שואבים מפיפ"א (וזה הסבר מופשט לאללה, סליחה שרון ואסא <3). על כן, הרבה פעמים הצעות של גולשים, במיוחד בימים הראשונים של המונדיאל, כמו למשל - להוסיף פיצ'רים לנגן, או אפילו תלונות על באגים זמניים באפליקציה, נענו בתשובה, האמיתית, שאנחנו בודקים מול פיפ"א, או לכל הפחות מעבירים לפיפ"א. מה שנכון.



לקסם הבא נצטרך: גולשים 

המונדיאל הוא דוגמה לאירוע (שאגב, הטורניר הזה הוא אחד הטובים שראיתי) שצובע את הקהל שלך מעצמו. כלומר, ברור שהסושיאל שלנו כרגע הוא גברי בעיקרו, ויותר מזה, הוא מאוד חזרתי, זאת אומרת, אני רואה הרבה מאוד אנשים שוב ושוב. זה אוצר לאנשי סושיאל, כי ככה נוצרת לה שפה מאוד ממוקדת, שמאפשרת לא להגיד הרבה ובו בזמן להגיד המון. ככה נוצרת קהילה שכל אחד מכיר בה את גבולות השיח (פיפ"א, בר, סמייכל, יש לי תקלה, תטפלו).

ואז,

אם מישהו מטריל אותנו ומתלונן על בעיה שברור שאין לנו דרך לפתור, אז גם ברור שנענה לו ''מעבירים לפיפ"א'', כי זה מה שענינו, ברצינות, כל כך הרבה פעמים. 



ואם רמי וייץ קורא לקספר שמייכל סמייכל (שאגב, הבנתי שבצדק, סליחה :)), אז ברור שנרפרר לבר אפלבוים שהופיעה בעמוד הקודם בספר.


ואם מישהו מבקש שנטפל בבעיה שבכלל לא נמצאת במגרש שלנו וטופלה על ידי בלגיה בהתקפה מתפרצת מדהימה, אז ברור שנענה לו שטופל. או אם מישהו לא יודע מה לעשות עם עצמו בשעתיים שבין המשחקים, גם כאן נטפל. כפי שענינו כשטיפלנו בבעיות אמיתיות אחרות. 


                           

       



ומה שיפה, שבדרך מוזרה וקסומה, כל הדברים שאנחנו עושים ''על אמת'': מענה הדוק, טיפול מהיר, ובאופן כללי - תפקוד מקצועני, מוטמעים בגולשים לא רק בדרך של הודעות יח"צ ודוברות, אלא גם דרך חוש הומור עצמי ודיבור בגובה העיניים. וזה לא רק זה, העניין הוא שגם הגולשים רוצים להשתתף בחגיגה, ומתחילים ליצור תוכן מגניב בעצמם (UGC, ראשי תיבות של User-generated content), וזה הרגע המזוקק שאני אומרת לעצמי בלב: העבודה שלי כאן הושלמה, ומחייכת חיוך ענק. 



וזה מה שקרה ביום שבת, הרגשתי שהגענו אל מעין נקודת אל חזור בה פתאום היה ברור שעבר המונדיאל המשותף שלנו ושל הגולשים - שבתחילת הדרך צחקו עלינו, כעסו עלינו, וזה ממש בסדר - נותר מאחור, ומעכשיו כולנו נהנים ביחד מהמשחקים המעולים, ובהפסקות שביניהם, או סתם ברגעים משמימים, חוזרים לטוויטר ומתבדחים. ולכן אין פלא, שהציוצים הכי מוצלחים בכלל לא היו שער כזה או אחר, או עוד התפתלות מאוד מוגזמת של ניימאר, אלא דאחקה עם הגולשים או מענה להרמה להנחתה. 


בואנה, אני מקווה שלא ייגמר המונדיאל, ומה אעשה מחר ומחרתיים, רביעי וחמישי, שאין משחקים?
קרדיט ענק לכל המוכשרים שעובדים איתי בכאן, שאי אפשר לציין את כולם, כי יש כל כך הרבה.